A A A

A szimulátoros társadalom ki van éhezve egy jó kis rally szimulátorra az bizonyos. Gyakorlatilag a Richard Burns rally óta nem nagyon került terítékre egy sem. A Codemasters azonban talán meghallgatta a közösség hangját, és belevágott egy olyan fejlesztésbe amely sok potenciált hordoz magában.

Lássuk mi az ami hiányzik a Dirt Rally-ból. Hiányzik a Gymkhana. Mit mondjak? Szeretjük Ken Block-ot, valóban nagy mágus, de valljuk be az igazi rally nem az összevágott videókról, az olajon füstölő gumikról és a "csigabigázásról" szól.

A valódi rally kőkemény, sokszereplős sport, ahol a végén a sofőr és a navigátor viszik el a balhét. A Dirt Rally ebben azértelemben közelebb áll a szimulátorok világához mint az arcade-hoz. Aki arcade-ra vágyik, azoknak ott a Dirt 2, Dirt 3 és a Showdown.

Dirt Rally BMWEgy pár szó arról, hogy hogyan is próbáltuk, és mik az első tapasztalatok. A kipróbáláshoz a már jól bevált hardverekkel került sor, a PC-ben lévő i5-ös processzor és az MSI GTX 660 Twin Frozer kiválóan tette a dolgát, a processzurunkra pedig most is a Cooler Master Nepton 280L vigyázott. A játék valós élményét azonban nem ezek a hardverek, hanem a Fanatec Porsche 911 GT3 RS V2-es kormány és a Fanatec CSR Elite pedálok nyújtották. Az ablak pedig egy 27"-os Philips monitor volt, így a világot nagy felbontásban csodálhattuk.
A grafikára nem sok panaszunk lehet. A Codemasters-nél nem kispályáztak, a grafika tűéles és nagyon részletes, nem akadt, a GTX 660-al sem. A menü letisztult, könnyen kezelhető, bár egy kis félreértésre ad okot, hogy amikor kormány van csatlakoztatva, az enteren kívül más gomb nem használható a billentyűzeten, csak a kormányon. A kormányon lévőket számmal jelzi ki, így ki kell silabizálni, hogy melyik gombbal és hogyan tudunk a menüben navigálni. Ha kitaláltuk, akkor már gyerekjáték az irányítás.

Dirt Rally Menu
A karrier mód mellett lehetőség van online eventeken szerepelni, ami egy nagyon jó funkció, hiszen napjainkban a közösségi érzés előidézése már-már kötelező jellegű. Az online event segítségével pedig lehetőség van megmérettetni magunkat szinte bárki ellen a világon. Ez a funkció még nálunk is kipróbálásra vár, a teszt alatt nem futottunk bele éppen kezdődő eseménybe. Lehetőség van saját magunk által, karrier módon kívüli eseményt is létrehozni, ez gyakorlásnak kiváló, hiszen így nem veszítjük el a keservesen megszerzett kreditjeinket ha összetörjük az autót, és ebben az esetben a kipróbálni kívánt autó megvásárlására sincs szükség.

A karrier módot elindítva kiválaszthatjuk, hogy melyik évben szeretnénk versenyezni, ehhez képest adja fel opciósan az autókat. Természetesen a legaljáról kell elindulnunk, hiszen az első vásárláskor csak a '60-as évek autóira lesz elég kreditünk, itt választhatunk egy Mini Cooper és egy Lancia Fulvia között. Én a Lancia-t választottam, a mini kicsi lett volna :). Ha megvettük az első autónkat akkor irány a versen! A verseny előtt lehetőségünk van beállítani az autót, itt a felfüggesztéstől kezdve a fékerőig, szinte minden fontos dolog állítható egy csúszka segítségével. Profi simracer-ek hiányolhatják a részletesebb beállításokat, de talán idővel arra is lesz lehetőség, vagy a karrier mód későbbi szakaszában. Jó dolog viszont, hogy a pályákhoz előre be van állítva az autó. Aki csak élvezni akarja a játékot, annak nem kell bajlódnia a beállításokkal.

Dirt Rally Car Setup
Szintén jó dolog még, hogy 2 szakaszt letudva lehetőségünk van az autó javítására is. A javítási fokozatok időt visznek el, ha több javításra van szükségünk mint a megadott keret, akkor időbüntetést kapunk. Persze lehetőség van a kisebb helyreállításra is, így időkereten belül tudunk maradni. Van egy Team management rész is, ahol a csapattagokat lehet változtatni és a saját értékünkről kapunk tájékoztatást. Ezekbe egyelőre nem mályedtünk bele, az a játék későbbi szakaszában lehet majd fontos. A kamera nézetek jók, én a belső nézetet kedvelem (ezen belül is a dashcam módot, a belső nézetes nem a legjobb egyelőre), a külső nézet azoknak való akik kontrollerrel játszanak. A navigátor jó, időben tájékoztat a pálya sajátosságairól, a bukkanókról, kanyarokról és nem csak hanggal, hanem piktogramokkal is.

Dirt Rally Subaru
Szintén jó, ahogy az autók törnek. Ha nagyon öszetörik, lehajtunk egy hegyoldalról például, akkor teljesen tönkremegy az autó és kiesünk. Lehet állítani az ellenfelek erősségét is, szintén egy csúszkán, így ha mindenképpen nyerni szeretnénk, akkor ezt simán lejjebb kell húzni. Persze a játék célja nem ez. Az időnket a szakaszoknál mindig írja a gép, és a bal oldali sávon látszik, hogy hol tartunk éppen, és hol a cél, valamint zölddel jelöli a megnyert szakaszt és pirossal ahol nem mivoltunk a leggyorsabbak. Így folamatos viszajelzést kapunk az aktuális helyzetünkről.

És akkor mielőtt a hiányosságokra térek, azért szeretném hangsúlyozni, hogy a játék Early Access formátumban van a Steamen, vagyis még távolról sincs kész. A Codeamsters csapata folyamatosan dolgozik a fejlesztésen. Tehát ami nem tetszett, vagy hiányzott, kuplung támogatás még nincs. Sok helyen, főleg nagyobb hajtűkanyarokban szükség lenne rá, ez gondolom a későbbi fejlesztésekbe kerül bele. Ami szintén hiányos még számomra, az a force feedback. Kicsit petyhüdt, kicsit pontatlan, valahogy nem áll össze (bár ezen lehet tuningolni, vannak leírások a neten például itt). Az autók fizikája jónak tűnik, de jó force feedback nélkül kicsit nehéz megítélni. Mivel főleg pályaautokkal vannak tapasztalataim, meszemenő következtetést nem vonnék le ezekből, a következő fejlesztések és patchek biztosan sok újdonságot hoznak még.

Álljon itt egy gameplay video is, a grafika és talán egy kicsit a fizika könnyebb elképzeléséhez.

Dirt Rally Early Access teszt


Nem írok komoly összegzés, mert a játék még nincs kész. Ami viszont tény, hogy hihetetlen izgalmas. A keskeny pályák, a különböző páyafelületek folyamatos izgalmat biztosítanak, a játék részemről még early access-ben is erősen ajánlott, sőt most érdemes igazán lecsapni rá, hiszen most jóval olcsóbban hozzá lehet jutni mint majd a kész játékhoz.
Pozitív:
- Grafika
- Menü rendszer
- Online lehetőségek
- Early access ár
- Könnyű kezelhetőség
- Wáááá érzés
- Jó navigáció

Negatív:
- Kuplung támogatás hiánya (egyelőre)
- Force Feedback gyenge (kis bütyköléssel sokkal jobbá varázsolható)

 

Dirt Rally Early Access teszt
Dirt Rally Early Access teszt
Dirt Rally Early Access teszt
Dirt Rally Early Access teszt
Dirt Rally Early Access teszt
Dirt Rally Early Access teszt
Dirt Rally Early Access teszt
loading...

Támogatják

MSI
Cooler Master
Toshiba
First Computer
Alcor
tplink_logo
Thonet & Vander
olympus_logo_261px
Previous Next Play Pause